ITzonen

Windows Vista
   Hvordan kommer man af med det ?
ITzonen forum
Opret bruger | Regler | Medlemmer

Du skal være logget ind i vores community for at skrive/besvare indlæg

Af Emne
ICantStandVista
Skrevet: 30/12 00:00

Send en e-mail til obieslayer@hotmail.com
Nu har jeg haft Vista siden d. 9 september 2007, og det var da også fedt at få en bærbar med Vista da man havde glædet sig til det styrersystem da der blev snakket meget godt om ...

Det var vildt fedt i nogle måneder, men så fuckede det min maskine fuldstændig op, og den var købt på det der Aldi tilbud, det er en Medion, kan ikk huske model, men da jeg så ville have fat i Medion kundeservice, finder man ud af det ikk eksisterede, og da man så endelig får fat i selveste Medion siger de ikk hvorfor den ikk eksisterede, men giver en en undskyldning med "det ved vi ikk og kan heller ikk gøre noget ved dit problem" og mit problem er nu at jeg gerne vil af med Vista, fordi det er noget lort at arbejde med, der er fejl konstant, og det smadre ærlig talt langsomt min bærbar, jeg har ikk længere garanti da dem fra den "nye" kundeservice de havde fået, havde bedt mig om at kigge indeni den, og for at komme til det er man nød til at ødelægge det åndsvage garanti bevis, og så siger de bagefter, jamen så er det din egen skyld du ingen ganranti har på den mere ... Er det sikkert også, men deres medarbejder havde sagt at jeg stadig ville have garanti, nå men nevermind ...

jeg smider en XP CD i ...
Den starter op, læser filerne, spørger mig om jeg vil installere eller reparere, da jeg så trykker "installer" siger den

XP installationen kunne ikk gennemføres da den ikk kunne finde nogle harddiske ...

Tjek venligst om dine harddiske sidder korrekt tilsluttet, eller noget i den stil ?!
Hvordan kan man komme uden om det ? Fordi der er 2 harddiske i min bærbar, og den vil vise dem i Vista, men ikk når jeg vil fjerne vista ...

Er det sådan en sikkerheds ting der er med Vista ?
Nogen som kan hjælpe ?
Er desperat for at komme af med Vista

A.L.P Skrevet: 31/03 15:56

Besøg A.L.P's hjemmeside
Det er fordi, dine harddiske er SATA-diske, og sidder dermed på nogle SATA-controllere - som hverken XP eller Vista ofte ikke har drivere til.

Du skal derfor have fat i et USB-floppy drev, samt downloade drivers til XP - medmindre du har en funktion i BIOS, der minder om dette: "Legacy SATA/IDE Interface" eller "SATA IDE compatibility mode".

Med venlig hilsen,
Andreas.
Adrian Skrevet: 31/03 17:09
ITzonen Staff

Besøg Adrian's hjemmeside
Du kan også vælge at lave en ny XP CD at installere for, hvor harddisk driverne er integreret på. Det kræver lidt "arbejde", men det er ikke altid lige at få fat i et USB diskette drev...

Den nemmeste måde at lave en ny CD med integrerede drivere er at bruge programmet nLite. (http://www.nliteos.com/)
A.L.P Skrevet: 31/03 17:20

Besøg A.L.P's hjemmeside
^^ Var også en glimrende mulighed :)

Sider:1 | Du skal være logget ind i vores community for at skrive/besvare indlæg

Site content Copyright © 2002-2010 Guava Media · All rights reserved