Mit bedste bud må næsten være TJ-Data i Odense.
http://tjdata.dk/De er for det meste rimeligt billige og driver samtidig en forretning der ser ud til at kunne hænge sammen på lidt længere sigt.
(Normalt ville jeg har anbefalet Midt-Data, som også han en butik i Odense, men de ser ud til at have store økonomiske problemer!)
Hvad du skal købe af hardware er et godt spørgsmål. Personligt skyder jeg altid over målet når det kommer til kontor PC'er :) Jeg går ud fra de skal være så billige som muligt? I så fald ville jeg nok købe et AMD system, med f.eks. en Athlon X2 4200+ eller 4800+.
Under alle omstændigheder ville jeg sørge for at systemet bruger DDR2 RAM og købe minimum 2 GB per maskine og evt. hele 4GB. DDR2 RAM er utrolig billig pt. og betyder især meget under Vista.
Mht. styresystem, så foretrækker jeg Vista, men det er lidt af en omvæltning og hvis man i forvejen har printere mv. så skal man sørge for at der er drivere til Vista. En del gammelt udstyr understøttes ikke i Vista og jeg tror ikke man skal regne med det bliver meget bedre i fremtiden. Desuden kan man diskuttere om det ikke er en dårlig investering at købe XP på nuværende tidspunkt, da udviklingen (hotfixes etc.) på det holder op på et tindspunkt. (2011?)